Sunday, May 26, 2019

Tarta cu ciocolata, banane si caramel

Fina si parfumata, crocanta cand nu te astepti: tarta cu ciocolata, banane si crantz de caramel. Reteta e din cartea Les gourmands de Sophie. Am modificat putin cantitatile si inca ceva.

Tarta cu ciocolata

Ingrediente: un blat de tarta, cu unt, 2 oua, 150 ml smantana din aceea ca o crema de sta lingura in ea (am pus 200ml, toata cutia), 100 g ciocolata neagra (am pus inca 2 patratele in plus), 4 banane, 120g zahar, 2 linguri de rom, 40g unt. Forma de tarta de 28cm.

Tarta cu ciocolata

  • Puneti aluatul in forma, intepati-l cu furculita, dati-l la cuptor 15 minute la 200 grade. Mie mi s-a parut mare temperatura si cam lung timpul. Data viitoare il las mai putin si la 175 grade.
  • Bananele se taie felii si se calesc in 200 g unt. Cand sunt gata se adauga o lingura de rom.
  • 100 g de zahar se topeste cu 3 linguri de apa. Eu i-am pus si un cub de unt, mi se parea lipicios. A fost bine asa. Se lasa pana are o culoare aurie. 
  • Topiti ciocolata cu 20 g unt. Se poate pe bain marin, eu am facut la microunde.
  • Amestecati cele 2 oua cu smantana si 20 g de zahar.
  • Se scoate aluatul din cuptor, se toarna caramelul, se toarna ciocolata topita. Puneti feliile de banane. Turnati amestecul de ou si smantana. 
  • Dati la cuptor 30 minute la 175 grade. Verificati la 15 minute daca nu se arde si nu cumva trebuie mutata mai sus, mai jos. 
Sa imi spuneti cum a iesit. Ai mei au trecut-o pe lista preferintelor. 

Piparus


No comments:

Post a Comment

Coada de vita la cuptor

Reteta asta e chiar scurta. Scurta ca lista de ingrediente si indicatii. Coada de vita e o bucatica tare buna, nu prea ieftina, dar buna, p...