Monday, March 18, 2019

Linguine paste cu sos de lamaie, cu parmezan si fistic

Linguine sunt paste lungi si subtiri, plate. Am cautat pe internet care e diferenta dintre linguine si spaghetti, deoarece mie mi se par la fel. Diferenta sta in forma: spaghetti sunt cilindrice, linguine sunt plate. Gasiti informatii AICI si AICI

Cu reteta aceasta pe care am gasit-o intr-o carte am depasit bariera psihologica a pastelor ce nu pot fi servite decat cu sos de rosii. Si noua achizitie ne-a placut atat de mult, incat am trecut-o in cartea familiei, ca reteta preferata. 


Am adus mici modificari retetei din carte: am adaugat in farfurie bacon prajit, am folosit fistic prajit si sarat si pe langa sosul de lamaie am pus si doua linguri de pesto dintr-un borcan. 


Linguine - reteta rapida cu paste



Ingrediente: 300 g linguine, o lamaie, parmezan, 100 g fistic, patrunjel, ulei, 2 catei de usturoi, sare si piper, 80 ml ulei, si, cum am zis, optional bacon prajit si sos pesto (gata cumparat).

Pastele se fierb conform instructiunilor. Se scurg de apa. Fisticul se marunteste. Se prepara o emulsie, un sos la blender din ulei, patrunjel si usturoi, zeama de la jumatate de lamaie (sau mai mult daca vreti ca sosul sa fie mai acrisor), sare si piper. Sosul se pune peste paste si se amesteca. Se rade deasupra coaja de lamaie si parmezan. Optional se mai pun doua linguri de pesto. In farfurie se presara fisticul maruntit, optional bacon si un surplus de parmezan ras. 


Piparus



No comments:

Post a Comment

Coada de vita la cuptor

Reteta asta e chiar scurta. Scurta ca lista de ingrediente si indicatii. Coada de vita e o bucatica tare buna, nu prea ieftina, dar buna, p...